Item toegevoegd aan winkelwagentje!!

Naar winkelwagentje
Rijssens Mannenkoor

Oud papier

Ooit begon het oudpapierbedrijf met 2 papiercontainers op de Oude Veemarkt in Rijssen. Als de leden naar de repetities kwamen, brachten ze hun eigen oud papier mee. Het Rijssens Mannenkoor beschikt nu over een eigen hal op Argonstraat 2 waar particulieren en bedrijven elke dag oud papier kunnen brengen. Een vaste club koorleden beheert de hal en de papiercontainers. Door de uitstekende bereikbaarheid en dagelijkse openstelling van 7.00 tot 19.30 uur (op zaterdag tot 18.00 uur) is de oudpapierlocatie een gouden greep. De brengers van oud papier kunnen met auto en aanhangwagen gemakkelijk in- en uitrijden. De papiercontainers zijn verdiept geplaatst, het lossen is een fluitje van een cent.

Oliebollen

Op de laatste drie dagen van het kalenderjaar bakt het Rijssens Mannenkoor heerlijke oliebollen en appelflappen. De glühwein en erwtensoep zijn inmiddels legendarisch. Iedere morgen om negen uur start de vrije verkoop vanuit de activiteitenhal aan de Argonstraat. Zolang de voorraad strekt. De   opbrengst is voor de clubkas en saamhorigheid de grote winst. Een koortraditie die zich heeft ontwikkeld tot een gezellig eindejaarsfeest voor iedereen.

Boeldag

De boeldag van het Rijssens Mannenkoor is in 30 jaar een echte Twentse publiekstrekker geworden. Koorkas en clubgeest varen er wel bij. Koorleden, partners en familieleden pakken massaal uit op het Europaplein in de Rijssense binnenstad. De koopwaar is tweedehands maar altijd mooi. Van boeken tot gereedschap, van huisraad tot textiel, het aanbod is breed en goedkoop. Zware en volumineuze goederen worden door de koorleden gratis aan huis bezorgd. Voor de kinderen zijn er volop spelen met altijd prijs.